Gra planszowa Pierścień św. Kingi jest inspirowana historią XIII-wiecznej Małopolski, kiedy to Księstwo Krakowsko-Sandomierskie zostało spustoszone przez Tatarów. Książę Bolesław Wstydliwy i jego żona, księżna Kinga, wysyłają czterech najdzielniejszych rycerzy w misję kolonizacyjną. Rycerze mają odbudować zniszczone osady, założyć miasta, wybrukować rynki oraz wznieść kościoły i mury obronne. Gra powstał w ramach programu Pierścień św. Kingi. Celem programu było stworzenie atrakcyjnej i ambitnej oferty turystyczno-kulturalnej skierowanej do mieszkańców Małopolski oraz turystów spoza regionu.
Wakacyjny finał w formie „wędrującego wydarzenia” przygotowywany był z myślą o szerokiej publiczności, przede wszystkim o rodzicach z dziećmi. W ramach finału dla każdej z miejscowości przygotowywany był specjalny program wydarzeń, którego największą atrakcją była interaktywna gra terenowa, dzięki której uczestnicy aktywnie zapoznawali się z bogatą historią miast partnerskich: Bochni, Dębna i Krościenka n. Dunajcem. Pomysł na grę planszową o tematyce historycznej, dotyczącej średniowiecznej Małopolski, posiadającej formę średniowiecznego Monopoly, zrodził się już w 2005 roku. Grę wydano w nakładzie 1000 egzemplarzy w listopadzie 2006 r.; od tamtego momentu pojawiała się już regularnie w turniejach podczas kolejnych edycji projektu, w latach 2007- 2009. Gra była również sprzedawana przez MIK i Kopalnię Soli w Bochni – partnera wydania gry.
Koncepcja i opracowanie graficzne gry – Małopolski Instytut Kultury.
Dodaj komentarz