Wakacyjny finał w formie „wędrującego wydarzenia” przygotowywany był z myślą o szerokiej publiczności, przede wszystkim o rodzicach z dziećmi. W ramach finału dla każdej z miejscowości przygotowywany był specjalny program wydarzeń, którego największą atrakcją była interaktywna gra terenowa, dzięki której uczestnicy aktywnie zapoznawali się z bogatą historią miast partnerskich: Bochni, Dębna i Krościenka n. Dunajcem. Pomysł na grę planszową o tematyce historycznej, dotyczącej średniowiecznej Małopolski, posiadającej formę średniowiecznego Monopoly, zrodził się już w 2005 roku. Grę wydano w nakładzie 1000 egzemplarzy w listopadzie 2006 r.; od tamtego momentu pojawiała się już regularnie w turniejach podczas kolejnych edycji projektu, w latach 2007- 2009. Gra była również sprzedawana przez MIK i Kopalnię Soli w Bochni – partnera wydania gry.
Koncepcja i opracowanie graficzne gry – Małopolski Instytut Kultury.
Dodaj komentarz