
Inspiracją dla projektu była niezwykła historia społeczno-gospodarcza Andrychowa w okresie poprzedzającym rewolucję przemysłową. W XVIII wieku chłopi z położonego w Małopolsce ośrodka andrychowskiego osiągnęli sukces handlowy na międzynarodową skalę: wytwarzali lniane płótna, które sprzedawali w całej Europie (docierali między innymi do Barcelony, Amsterdamu, Stambułu i Moskwy). Gracze wcielają się w role XVIII-wiecznych przedsiębiorców. Jako uczestnicy wymiany handlowej na rynku lokalnym lub europejskim ponoszą koszty produkcji i negocjują warunki sprzedaży swoich wyrobów. Sukces gracza w dużej mierze zależy od umiejętności współpracy z innymi graczami. Chłopska Szkoła Biznesu to symulacja gry rynkowej – jak w świecie rzeczywistym, występuje w niej możliwość zarówno konkurowania, jak i współpracy między graczami. Wokół gry Małopolski Instytut Kultury rozwinął program dotyczący edukacji dla przedsiębiorczości (w ramach niego odbywają się liczne szkolenia, warsztaty i debaty).
Koncepcja i opracowanie graficzne gry – Małopolski Instytut Kultury.
Prezentacja gry na portalu Games Fanatic
Dodaj komentarz