Szlaki Małopolski

Szlaki Małopolski

Szlaki Małopolski

Szlaki Małopolskito platforma informacyjno-promocyjna poświęcona turystyce kulturowej, ze szczególnym uwzględnieniem szlaków kulturowych, czyli tematycznych tras zwiedzania.

Szlaki Małopolski skierowane są zarówno do turystów, jak i do operatorów szlaków kulturowych. Informacje zamieszczone w serwisie opracowywane są na podstawie materiałów udostępnionych przez operatorów poszczególnych szlaków w Internecie, MIK nie koordynuje żadnego ze szlaków.

Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków muzeów w Europie

Produkt muzealny w wybranych miastach świata logotyp 223 x 108Celem powstania i realizacji projektu „Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków muzeów w Europie” jest stworzenie atrakcyjnego i rozpoznawalnego produktu turystycznego skierowanego do turystów odwiedzających Kraków.

Adresatami projektu są turyści krajów europejskich, dla których kulturowe i biznesowe podróże do Krakowa stanowią okazję, także i naturalny pretekst do poznania jego dziedzictwa kulturowego. Powstał z myślą również o uczestnikach kongresów, konferencji, którzy poszukują oryginalnych wnętrz i przestrzeni, również atrakcyjnych ofert spędzenia wolnego czasu.

(Cytat za: oficjalną stroną projektu)

Na stronie projektu zostały zaprezentowane trasy tematyczne zwiedzania krakowskich muzeów:

Dodatkową atrakcją jest przygotowana na potrzeby projektu ścieżka „Muzeum – oferta spotkań” skierowana do turystów kulturowych i biznesowych odwiedzających Kraków, proponująca poznanie dziedzictwa kulturowego i historii miasta w niekonwencjonalny sposób.

Przygotowane przez krakowskie muzea autorskie programy turystycznej recepcji mają różnorodną formułę, ale wszystkie gwarantują gościom obcowanie z wysoką kulturą „na ty”. Można dzięki nim uczestniczyć w ekskluzywnym zwiedzaniu kolekcji w towarzystwie kwalifikowanych przewodników, poznawać uroki zamków, pałaców podczas plenerowych wypraw, przyjrzeć się z bliska miejscowym obyczajom i folklorowi albo delektować się muzyką i specjałami galicyjskiej kuchni w nastrojowych, historycznych wnętrzach.

(Cytat za: broszurą informacyjną projektu)

Dodatkowym elementem projektu jest trzydniowa konferencja „Czas Muzeów – Spotkaj Żywą Historię”, która odbędzie się w Krakowie w dniach 16-18 września 2010 r.

Spot promocyjny projektu

Wyslij ten post emailem
Karolina Fidyk Szlaki Małopolski
48 (12) 422 18 84 w. 33

Absolwentka etnologii i antropologii kulturowej, kulturoznawstwa ze specjalnością stosunki etniczne i migracje międzynarodowe, studiów podyplomowych: ekonomia społeczna oraz Akademii Dziedzictwa. W MIK koordynuje program Szlaki Małopolski oraz Małopolskie Dni Dziedzictwa Kulturowego.

Formularz kontaktowy

  • Joanna pisze:

    A gdyby tak spróbować unikać słowa produkt, zwłaszcza w kontekście muzeum i szerzej – kultury?… Bo przecież nie chodzi o banalną konsumpcję, co sugeruje „produkt” wystawiony na sprzedaż, ale o przeżycie, uczestnictwo, przygodę intelektualną etc…:)
    Tam, gdzie to możliwe, używajmy języka bardziej przyjaznego, zindywidualizowanego, zamiast modnej i sztucznej urzędniczej nowomowy.
    Pozdrawiam:)

  • Karolina Fidyk pisze:

    Myślę, że autorzy projektu wybierając taki tytuł przedsięwzięcia, chcieli odwołać się do języku marketingu, w którym słowo „produkt” oznacza gotową, kompletną ofertę. „Produktem” takim może być nie tylko rzecz, wydarzenie czy usługa, ale także zestaw wiedzy czy emocji, niekoniecznie banalnych i prostych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *